Είσοδος στον λογαριασμό σας

Το καλάθι μου

Προϊόντα: {{countCartProducts}}
Σύνολο : {{cartTotal}}€ - {{cartDefaultCouponDiscount}}€ = {{(cartTotal - cartDefaultCouponDiscount).toFixed(2)}}€ {{cartTotal}}€

Δωρεάν αποστολή για παραγγελίες άνω των 39€

Αναζήτηση

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και τα οφέλη που προσφέρουν στον οργανισμό

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και τα οφέλη που προσφέρουν στον οργανισμό

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και τα οφέλη που προσφέρουν στον οργανισμό


Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β παίζουν καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη και τη διαχείριση ενός υγιούς μεταβολισμού. Επιπλέον, ενισχύουν το νευρικό σύστημα βελτιώνοντας τη νοητική επίδοση, την ψυχολογία και επίσης μειώνουν την κόπωση και τη σωματική εξάντληση.

Πρόκειται για μια ομάδα υδατοδιαλυτών βιταμινών που δεν μπορούν να αποθηκευτούν από τον οργανισμό σε σημαντικές ποσότητες, οπότε πρέπει να λαμβάνονται μέσω των τροφών ή των συμπληρωμάτων διατροφής. Κάποιες από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β παράγονται στο έντερο από βακτήρια και ζύμες, ωστόσο η ποσότητα που παράγεται συχνά δεν επαρκεί. Από τις δεκατρείς βιταμίνες που χρειάζεται ο οργανισμός, οι οκτώ από αυτές αποτελούν την ομάδα βιταμινών Β και είναι οι εξής:

Θειαμίνη (Β1): Παίζει σημαντικό ρόλο στη διάσπαση των τροφών και στη μετατροπή της γλυκόζης σε ενέργεια, βελτιώνοντας έτσι το ρυθμό του μεταβολισμού. Επίσης, είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της καλής λειτουργίας του νευρικού συστήματος και τη λειτουργία του εγκεφάλου.
Ριβοφλαβίνη (Β2): Είναι υπεύθυνη για την παραγωγή ενέργειας, βελτιώνει την υγεία του δέρματος, βοηθά στην βέλτιστη όραση και διατηρεί το νευρικό σύστημα υγιές.
Νιασίνη (Β3): Διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην κυτταρική σηματοδότηση, στην παραγωγή και επιδιόρθωση του DNA και στον μεταβολισμό. Βελτιώνει την κατάσταση του δέρματος και βοηθά στην ανάπλασή του. Επίσης ρυθμίζει τα επίπεδα ενζύμων και βελτιώνει την πέψη.
Παντοθενικό οξύ (Β5): Είναι απαραίτητο για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, στεροειδών ορμονών και βοηθά στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών, των υδατανθράκων, των λιπών και του αλκοόλ. Όπως και οι υπόλοιπες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βοηθά το σώμα να λαμβάνει ενέργεια από τις τροφές και συμμετέχει επίσης στην παραγωγή χοληστερόλης και την παραγωγή της βιταμίνης D.
Πυριδοξίνη (Β6): Βοηθά στο σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης που βρίσκεται στα ερυθρά αιμοσφαίρια, η οποία βοηθά στη μεταφορά οξυγόνου. Συμμετέχει στο μεταβολισμό των αμινοξέων και στη δημιουργία νευροδιαβιβαστών. Ενισχύει το ανοσοποιητικό και συμβάλλει στη μείωση της ομοκυστεΐνης.
Βιοτίνη (Β7): Η βιοτίνη βοηθά στον μεταβολισμό των υδατανθράκων και των λιπών, στη διάσπαση του λίπους και του γλυκογόνου. Είναι σημαντική για την υγεία των μαλλιών, των νυχιών και του δέρματος. Τα βακτήρια που υπάρχουν φυσιολογικά στο έντερο είναι σε θέση να παράγουν βιοτίνη.
Φολικό ή φυλλικό οξύ (Β9): Το φολικό οξύ είναι σημαντικό για την παραγωγή και συντήρηση των κυττάρων. Διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην κυτταρική διαίρεση, την κυτταρική ανάπτυξη, το σχηματισμό των ερυθρών και λευκών αιμοσφαιρίων και τον μεταβολισμό των αμινοξέων.
Κοβαλαμίνη (Β12): Ίσως η πιο γνωστή από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, η Β12 είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της υγείας του νευρικού συστήματος, την παραγωγή της αλυσίδας του DNA, την παραγωγή ενέργειας με τη διάσπαση αμινοξέων και λιπαρών οξέων και το σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων. Επίσης προστατεύει τα κύτταρα από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες και επιπλέον μειώνει τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης. 

Ενώ κάθε μία από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β εμφανίζει διαφορετικές και εξειδικευμένες δράσεις, συνήθως αυτές οι δράσεις απαιτούν τη συνέργεια παραπάνω από μιας από αυτές. Γι’ αυτό, οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνες Β, συχνά περιέχουν παραπάνω από μία. Η λήψη ενός συμπληρώματος διατροφής Β complex ενισχύει τον οργανισμό παρέχοντας ολόκληρο το σύμπλεγμα των βιταμινών Β οι οποίες δρουν συνεργιστικά αυξάνοντας την αποτελεσματικότητά τους.

Πηγή: www.douni.gr